Siapakah Dia Insan Yang Akan Menjadi Jodoh Kita?

Saya selalu tertanya-tanya siapkah si dia yang menjadi akan menjadi jodoh saya. Kita sebagai hamba Allah sememangnya tidak dapat mengetahui siapa jodoh kita. Jodoh, hidup mati Allah yang menentukan. Persoalannya, bagaimanakah kita ingin mengenali siapakah jodoh kita?

- Zulaikha Saleha, Dungun

Jawapan Cinta  :

Urusan Jodoh itu ditangan Allah SWT, tapi tahukah bagaimana ingin mengenali jodoh anda mengikut islam? Tanda jodoh dalam Islam itu adalah “3M” yang PakarCinta ingin nyatakan di sini. Apakah itu?

Sesiapa yang boleh Memaklumkan, Memaafkan dan Memotivasikan kita ke arah yang lebih baik InsyaAllah itu ialah jodoh kita. Jadi jika anda ingin mencari jodoh, carilah mereka yang dapat melengkapi 3M di atas.

Cukup ingat 3M di atas supaya anda benar-benar mendapatkan Jodoh menurut Islam yang dapat membahagiakan dalam hidupmu kelak. Mencari jodoh berdasarkan Islam sudah tentunya matlamat dan impian kita bersama. Insya Allah akan membahagiakan hidupmu baik di dunia maupun akhirat.Moga tips ini membantu ye!

:. Model Pakar Cinta ♥ .:

 

 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tentang Penulis

"Tiada Kalam Yang Lebih Sesuai Untuk Dilafazkan Di Sini, Selain Daripada Syukur Tidak Terhingga Kepada Allah Yang Maha Pengasih, Yang Memberi Kesempatan Untuk Kami Menghasilkan Blog Cinta Yang Difikirkan Amat Bermanfaat Buat Para Ikhwan dan Ikhwanah.."

» Lihat semua kiriman yang dibuat oleh

« Artikel Sebelum Ini

9 Komen Telah Pun Ditulis Buat Masa Ini

  • hmm…usia sy dh lewat 20an..tp masih belum bertemu jodoh…sy plk seorg yang tidak gemar bersosial..hny bersosial di tempat kerja dn kemudian rumah adlh tempat utk berehat..apatah lagi nk bersosial ng lelaki..mcmne sy nk jpe jodoh sy…
    sy pernah meluahkan perasaan pd kwn baik sy yang sy sukakannya tetapi dia tidak menunjukkan sebarang respon…haaa cmne tu??kwn2 or PC boleh bantu….

    • Smala..sy pn prnh luahkan perasaan pda seorang lelaki..ttp tiada respon..hurmm +_+

  • Siapa jodoh aku

  • masih menggu jodoh saya sudah berusaha berdoa dan sekrg saya bertwakl pd allh swt…. saya tetao sabar :)

  • assalamualikum…saya pon masih menunggu jodoh yang datang dari allah..sesungguhnya saya sudah bersedia dari segi mental dan fizikal…saya masih lagi dalam berusaha dan berdoa untuk mendapatkan jodoh dari allah…istilah bercouple sudah tiada dlm life sya skung…sekarang saya berserah dan tawakal pada kekasih dan cinta hati abadi saya iaitu allah swt .. semoga usaha dan doa saya di berkati allah dan diberikan rezeki jodoh buat saya dalam masa terdekat ini..insyaallah subhanaalah amin…:)

  • ” Jodoh itu rahsia ALLAH “

  • Jodoh itu rahsia Allah dan kita haruslah berusaha mencari …

  • orang lain masing-masing menunggu jodoh masing. tpi aq xnak,pelik kan.. dan sekrg aq menolok sebrg jodoh yg dtg. aq ada sebab tersendiri..dan aq xdpt hadapinya.. aq yakin setiap keputusan aq buat, Allah sentiasa bersamaku.

  • saya pun kadang tetanya siapa jodoh saya..dikala kawan2 yang sama usia dengan saya sudah punya keluarga sendiri..tak kurang juga punya anak..saya bukan la tua sngat..masih muda lagi…bila difikir2..si dia lambat sampai kot..hati saya sudah tiada lagi istilah couple..saya sudah banyak kali dikecewakan..harap2..saya dapat petunjuk..