iklan

Siapakah Dia Insan Yang Akan Menjadi Jodoh Kita?

Saya selalu tertanya-tanya siapkah si dia yang menjadi akan menjadi jodoh saya. Kita sebagai hamba Allah sememangnya tidak dapat mengetahui siapa jodoh kita. Jodoh, hidup mati Allah yang menentukan. Persoalannya, bagaimanakah kita ingin mengenali siapakah jodoh kita?

– Zulaikha Saleha, Dungun

Jawapan Cinta  :

Urusan Jodoh itu ditangan Allah SWT, tapi tahukah bagaimana ingin mengenali jodoh anda mengikut islam? Tanda jodoh dalam Islam itu adalah “3M” yang PakarCinta ingin nyatakan di sini. Apakah itu?

Sesiapa yang boleh Memaklumkan, Memaafkan dan Memotivasikan kita ke arah yang lebih baik InsyaAllah itu ialah jodoh kita. Jadi jika anda ingin mencari jodoh, carilah mereka yang dapat melengkapi 3M di atas.

Cukup ingat 3M di atas supaya anda benar-benar mendapatkan Jodoh menurut Islam yang dapat membahagiakan dalam hidupmu kelak. Mencari jodoh berdasarkan Islam sudah tentunya matlamat dan impian kita bersama. Insya Allah akan membahagiakan hidupmu baik di dunia maupun akhirat.Moga tips ini membantu ye!

:. Model Pakar Cinta ♥ .:

 

 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
ads
Tentang Penulis

"Tiada Kalam Yang Lebih Sesuai Untuk Dilafazkan Di Sini, Selain Daripada Syukur Tidak Terhingga Kepada Allah Yang Maha Pengasih, Yang Memberi Kesempatan Untuk Kami Menghasilkan Blog Cinta Yang Difikirkan Amat Bermanfaat Buat Para Ikhwan dan Ikhwanah.."

» Lihat semua kiriman yang dibuat oleh

« Artikel Sebelum Ini

12 Komen Telah Pun Ditulis Buat Masa Ini

  • assalamu’alaikum…

    Jodoh itu rahsia Allah dan kita haruslah berusaha mencari …ya…200% saya setuju…namun kemana dimana kan mencari yang dicari!!!

    baru-baru nie, saya ada buat checkup (general health checkup)…pertama kali saya terpandang wajah dia…hati saya terdetik…handsome juge dia ni…lemah lembut (berhemah bila berbicara dan nampak orang yang berugama)…namun hati saya protes…alahhh may be dah ada family…alamakkk so saya just berlalu begitu sahaja…tetapi berkebetulan saya yang seringkali bawa emak utk appt dgn dia..saya hanya pandang kosong sahaja dengan dia…sebab saya berfikiran dia telah berkeluarga…tak elok juge..nanti susah pula kalau terbayang-bayang kat dia..
    one day…after buat appt emak dengan dia, abang saya tiba-tiba muncul yang kebetulan datang nak jenguk emak dekat hospital sembang-sembang dengan dia…dan alhamdulillah saya dapat tahu dari abang yang dia belum berpunya…belum berkeluarga!!! syukur Ya Allah, dia belum berpunya….
    hati saya berbunga semula…saya terus doa semoga Allah memperkenankan dia menjadi jodoh saya…time saya appt dengan dia berhubung health checkup, sempat juga saya berdoa lagi moga Allah tetapkan dia menjadi jodoh dan pasangan hidup saya….amiinn amiinnn amiiinnn yarabbal alaamiinnn..